Slunečnicový protein

Vysoký podíl BCAA aminokyselin a 83 % bílkovin, to se skrývá v zázraku zvaném slunečnicový protein. Získává se mletím výživných slunečnicových semínek poté, co je z nich za studena vylisovaný olej, a najdeš v něm spoustu dalších životu prospěšných živin a vitamínů.

Slunečnicová semínka obsahují 49 % tuků, 23 % proteinů a jen 8 % sacharidů. Ačkoli nemají skoro žádný vitamín C a A, jsou jedním z nejbohatších zdrojů vitamínu E a vitamínů B1. Ty pomáhají proti bolesti, podílí se na správné činnosti srdce a jater a působí detoxikačně a antioxidačně. Jsou navíc velmi bohatá na hořčík, železo, fosfor a vápník.

Esenciální mastné kyseliny, které jsou v slunečnicových semínkách obsažené, snižují hladinu cholesterolu v krvi, čímž brání v rozvoji arteriosklerózy (kornatění tepen). Pravidelnou konzumací semínek se můžeš vyhnout řadě dalších onemocnění a problémů včetně artritidy, rakoviny a cukrovky. Aminokyselina tryptofan zase podporuje tvorbu serotoninu v těle a v kombinaci s vitamínem B6 zmírňuje deprese. Pravidelnou konzumací slunečnicových semínek tedy předejdeš spoustě nemocí a navíc budeš mít každý den dobrou náladu.

Pomyslnou třešničkou na dortu je fakt, že slunečnicový protein dokonale nahrazuje živočišné proteiny a je tedy skvělou volbou pro vegetariány a vegany. Navíc neobsahuje lepek, takže jej bez obav mohou zařadit do svého každodenního jídelníčku i celiaci. A vysoký podíl glutaminu ocení nejeden sportovec. Tak neváhej a hned zítra si ho přidej třeba do kaše, koktejlu nebo smoothie!